Pidzh als passie..

Pidzh als passie..

 
Als eigenaar van het bedrijf Pidzh deel ik graag mijn verhaal.

Ik ben Wouter Winters, 28 jaar en kom uit Mijdrecht dat is een dorpje tussen Amsterdam en Utrecht in. Na een carrière op school waarin ik er simpel gezegd met mijn pet naar gooide door het gemis van zingeving. Ben ik via een achtergrond als tennisleraar, voetbaltrainer en fitnesstrainer bij KPN-mobile in de sales beland. Hier heb ik zeer veel geleerd over mezelf en op het gebied van sales/verkoop. Zodoende begon ik de zin van het leven deels weer te vinden. Ik begon het systeem waarin we leven steeds beter te begrijpen. Wat daardoor ook veel ups en downs creëerde. Want zoals Johan Cruijff heel simpel zegt; je gaat het pas zien als je het doorhebt…wil dat niet zeggen dat dit gelijk een positief effect heeft op jezelf. Vanaf dat moment begon het proces pas echt, waar ik eerst maar wat deed, begon ik nu heel bewust te worden van alle prikkels en mogelijkheden om mij heen. Vandaar dat ik ook ontslag indiende en behoefte had aan een vrijere baan. Dit was de reden waarom ik een functie accountmanager buitendienst ben gaan doen. Een half jaar lang was ik de gelukkigste man op aarde en had ik “het” gevonden. Totdat mijn vervelende bewuste stemmetje in mijn hoofd weer bezwaren begon te verzinnen. Naar verloop van tijd werden deze bezwaren werkelijkheid en kon ik het niet meer aan. In de tussentijd was ik al een eigen onderneming in de LED-verlichting gestart met een vriend van mij. Hier was ik klaar voor en ik zou het gaan doen! Toch was het stemmetje van mijn bewustzijn ook weer getuige en die begon mij onzeker te maken, dus voor de zekerheid had ik dan ook mijn CV op monsterboard gezet. Toen gebeurde er iets waarvan ik achteraf gezien zo ontzettend blij ben dat dit gebeurd is. Ik werd gebeld door een uitzendbureau en er was gelijk een klik. Verleid door een op papier leuke baan ging ik op gesprek. Veel te nonchalant en met het idee dat ik de baan toch niet ging doen kwam ik aan op het gesprek. De vriendelijke recruiter was keihard voor mij. Hij gaf mij er echt even van langs, ik was veel te gemakzuchtig, totaal niet voorbereid op het gesprek en vergooide mijn leven. Het mooie hiervan was; hij had gelijk!

Er zat veel meer potentie en talent in mezelf. De baan bij i-did triggerde mij om te veranderen, alle kennis had ik op een rijtje alleen was het nu tijd voor DOEN. Super goed voorbereid kwam ik op het sollicitatiegesprek aan, maar dit deed er niet toe. Ze keken naar de persoon Wouter en waren alleen benieuwd naar mijn pure ik, voorbereiding deed er niet toe. Door deze manier van werken was ik direct verkocht, ik wilde per se voor dit bedrijf werken. Dit zou de perfecte stap in mijn leven zijn voor dit moment. Maar ik had concurrentie van een zwaar gewicht (senior verkoper), ik was tenslotte nog maar een junior verkoper. De dag erna (gesprek was dinsdag) heb ik de recruiter opgebeld en gezegd; ik ben aangenomen! Waarop hij vroeg; hoe weet je dat? Dat hoor je vrijdag pas…Waarop ik reageerde; Het zou stom zijn als ze mij niet aannemen! Hij schoot in de lach en uiteindelijk bleek ook dat ze er unaniem over uit waren om mij deze kans te geven.

Toen begon de sneltrein……wat een bijzonder bedrijf is i-did. De manier van werken is dermate vrij dat je de ruimte krijgt je pure zelf te zijn. Dit heb ik dan ook 3 kwart jaar met veel plezier en enthousiasme gedaan. En ik ben ontzettend dankbaar voor deze tijd, want hierin ben ik mijn puurste versie van mezelf tegengekomen. Deze versie met een visie en ambitie zat op een sneltrein en wilde niet meer op de rem trappen. Deze versie wil vanuit het diepste van zijn hart een steentje bijdragen aan een betere en schonere wereld/aarde. Deze versie vindt onafhankelijkheid en vrijheid ontzettend belangrijk. Deze versie ben ik; Wouter

Vandaar dat ik Pidzh ben begonnen, Pidzh staat voor partner in duurzaamheid. Wanneer je het uitspreekt zeg je pitch, pitchen is wat ik ga doen voor de partnerships die ik heb gesloten. Op dit moment heb ik 18 partners, wat betekend 18 assortimenten of diensten. Met deze gevulde rugzak ga ik op pad en proberen verbindingen te maken tussen het “oude bedrijfsleven” en de duurzame pioniers welke de “nieuwe economie” vertegenwoordigen. Alle bedrijven die ik vertegenwoordig hebben de intentie om de wereld beter te maken en niet de intentie van veel bedrijven binnen het huidige gevestigde systeem (winstmaximalisatie). Deze bedrijven neem ik het niet kwalijk omdat het bewustzijn destijds simpelweg nog niet zo hoog was. Maar wil ik hen helpen om de stappen richting een duurzame sociale circulaire samenleving te volbrengen. En geloof dat dit mogelijk is, als we er maar met zijn allen in geloven.

Daarnaast gaan we een marketing machine bouwen, middels social media en vlogs gaan we proberen het bewustzijn omtrent duurzaamheid onder de consument te verhogen. Ik heb het over “we”, mijn compagnon Quinty is ook onderdeel van Pidzh. Samen gaan we “strijden” voor een eerlijker en schonere wereld.

Tot slot zijn de Sustainable Development Goals ook tot ons DNA toegetreden. Er zijn in 2015 zeventien werelddoelen opgesteld door de Verenigde Naties. Wij van Pidzh omarmen deze doelen en proberen op onze manier een toevoeging te zijn aan een nieuwe maatschappij. Een maatschappij waar weer wat meer liefde en respect voor elkaar is. Want uiteindelijk is dat wat wij naar mijn idee allemaal willen..

 

Geen reactie's

Geef een reactie